Skal din virksomhed også bruge en ny kopimaskine? Sådan finder du den rigtige

En kopimaskine er et utroligt vigtigt redskab på ethvert kontor, det er en maskine medarbejdere er meget afhængige af for at kunne fuldføre deres arbejdsopgaver. Her bruger de blandt andet kopimaskinen til at printe vigtige dokumenter såsom kontrakter, rapporter osv. Derfor er det også vigtigt at din virksomhed af hensyn til deres medarbejdere sørger for at vælge den helt rigtige kopimaskine, således at deres arbejdsplads kan fungere 100% optimalt.

Når du har fået ansvaret for at finde en ny maskine, er det alfa omega at du ikke bare køber den første og bedste maskine som lige kommer frem på hjemmesiden. I stedet bør du gøre dig nogle reelle overvejelser om hvad behovet på lige netop dit kontor er, og hvad forventningerne til maskinen derfor også er. For at finde ud ad mere om hvilke overvejelser der bør gå ind til at valg af kopimaskine, kan du læse med her.

Overvej din virksomheds størrelse og hvilke krav I har til printeren

Det første du bør overveje når du står og skal til at udskifte eller købe en printer, er først og fremmest hvor stor din virksomhed er. Alt efter størrelsen på virksomheden vil der nemlig også være forskellige krav til printerens kapacitet.

Herudover kan du også gøre dig nogle overvejelser om hvor hurtigt en printe hastighed din virksomhed ønsker, en lille maskine er nemlig typisk en del langsommere, og vil I have en hurtig printehastighed vil I derfor typisk også være nødt til at købe en større maskine.

Sidst men ikke mindst skal I også lave jer de klassiske overvejelser omkring, om det skal være en farveprinter eller ej. I bør også tage stilling til hvorvidt du ønsker at kunne scanne dokumenter via printeren, dette er dog typisk indbygget i de store printermaskiner.

Tag stilling om du ønsker at leje maskinen eller at købe den selv

En stor kopimaskine kan hurtigt løbe op i at koste langt over 100.000 kr. derfor er der mange virksomheder som i stedet vælger at leje printerne. Dette kan for mange være en fordel idet udlejningsvirksomheden typisk også står for service og vedligehold af printeren, det vil sige at der er minimalt ansvar for virksomheden.

Ofte følger en serviceordning også med når du køber en maskine, men det er vigtigt du forhører dig om dette, og ikke bare tager det som en selvfølge, idet det ellers kan få konsekvenser for alle medarbejderne på konteret. Du kan sammenligne leverandører af kopimaskiner her.